I vlaky začínají používat tepelná čerpadla

Jezdíte vlakem? Pokud už několik desítek let, jsou těmi nejpovolanějšími osobami, které mohou potvrdit, jak se doprava na železnici mění a jakým způsobem se vyvíjí. Velkým plusem je to, že je to k lepšímu. A to jak s ohledem na pohodlnost vagonů, tak třeba i s ohledem na teplo.

Různé druhy vytápění

Jak se topilo v minulosti? Byla k tomu používána pára. Od té doby uplynulo mnoho let a tak se i systémy vytápění ve vlacích změnily. Nejprve byla používána nafta a nyní je zcela běžná elektřina. Díky ní tak může být i cestování v zimě komfortní, jelikož každý vagon a každé kupé má svou stabilně udržovanou teplotu. To je v zimě. A jak je to s komfortem během léta?

Tepelná čerpadla se dostávají i do vlaků

V minulosti bylo jedinou možností, jak dosáhnout alespoň částečně příjemné teploty, nutnost otevřít si okénko. To znamenalo jak větší hluk, tak i nutnost smířit se s velkým prouděním vzduchu. V moderních vlacích je však i toto už minulostí. To proto, že se do popředí dostávají česká tepelná čerpadla vzduch voda. Zde podotkněme, že většina lidí je má spojena s vytápěním, což ale není přesné. Tepelným čerpadlem je totiž i moderní klimatizace.

A právě klimatizování jednotlivých vagonů výrazně zvyšuje komfort cestujících během jejich cesty. I v horkém dni tak může být jízda ve vlaku příjemná a pohodlná. Tepelné čerpadlo, tedy klimatizace se stará o to, aby byla teplota ve vlaku udržována.

Teplota je stabilní

Jak moderní systém vytápění během zimy, tak i systém klimatizace během léta má pochopitelně své výhody. Díky čidlům a termostatu je možné zajistit konstantní teplotu. Vy, kteří jste vlakem jezdili i v minulosti, velmi dobře víte, jaké to bylo, když se ve vagonu netopilo, nebo byl přetopený. A nyní, v moderních vlacích? V nich je teplota po celý rok stabilní. Vlivy na to mají modernizace samotných řešení, kam se  tepelná čerpadla rozhodně stoprocentně řadí.