I vlaky začínají používat tepelná čerpadla

Jezdíte vlakem? Pokud už několik desítek let, jsou těmi nejpovolanějšími osobami, které mohou potvrdit, jak se doprava na železnici mění a jakým způsobem se vyvíjí. Velkým plusem je to, že je to k lepšímu. A to jak s ohledem na pohodlnost vagonů, tak třeba i s ohledem na teplo.

Různé druhy vytápění

Jak se topilo v minulosti? Byla k tomu používána pára. Od té doby uplynulo mnoho let a tak se i systémy vytápění ve vlacích změnily. Nejprve byla používána nafta a nyní je zcela běžná elektřina. Díky ní tak může být i cestování v zimě komfortní, jelikož každý vagon a každé kupé má svou stabilně udržovanou teplotu. To je v zimě. A jak je to s komfortem během léta?

Tepelná čerpadla se dostávají i do vlaků

V minulosti bylo jedinou možností, jak dosáhnout alespoň částečně příjemné teploty, nutnost otevřít si okénko. To znamenalo jak větší hluk, tak i nutnost smířit se s velkým prouděním vzduchu. V moderních vlacích je však i toto už minulostí. To proto, že se do popředí dostávají česká tepelná čerpadla vzduch voda. Zde podotkněme, že většina lidí je má spojena s vytápěním, což ale není přesné. Tepelným čerpadlem je totiž i moderní klimatizace.

A právě klimatizování jednotlivých vagonů výrazně zvyšuje komfort cestujících během jejich cesty. I v horkém dni tak může být jízda ve vlaku příjemná a pohodlná. Tepelné čerpadlo, tedy klimatizace se stará o to, aby byla teplota ve vlaku udržována.

Teplota je stabilní

Jak moderní systém vytápění během zimy, tak i systém klimatizace během léta má pochopitelně své výhody. Díky čidlům a termostatu je možné zajistit konstantní teplotu. Vy, kteří jste vlakem jezdili i v minulosti, velmi dobře víte, jaké to bylo, když se ve vagonu netopilo, nebo byl přetopený. A nyní, v moderních vlacích? V nich je teplota po celý rok stabilní. Vlivy na to mají modernizace samotných řešení, kam se  tepelná čerpadla rozhodně stoprocentně řadí.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *